Nietuzinkowa, odważna i niezwykle edukacyjna. Takim mianem określono aplikację pt. „Gdzie jest moja kupa?”, która 22 maja otrzymała nagrodę Grand Prix w kategorii najlepsza kreatywna kampania promocyjna. Nagroda została przyznana w konkursie „ Kryształy PR”, który zorganizowany został w Katowicach podczas X Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej. Jury konkursowemu przewodniczył Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej i Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach Prof UE dr hab. Sławomir Smyczek. To pierwsza tak wysoka nagroda dla aplikacji. Wcześniej została ona już zauważóna przez specjalistów PR w Polsce i prezentowana podczas XIII Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się 18-19 kwietnia w Rzeszowie, a także 23 maja w Warszawie na konferencji „Szpalty Roku
Cieszymy się z tej nagrody, a co ważne z dostrzeżenia celowości i słuszności przeprowadzonej kampanii. Bo jak wiemy sama nazwa była wabikiem do zwrócenia uwagi na fakt prawidłowego odprowadzania ścieków oraz na konsekwencje, jakie mogą powstać podczas pozbywania się ścieków „na dziko”. Ta nagroda to dowód, że odważne pomysły się opłacają – wyjaśnia
Aplikacja powstała w celu promocji kanalizacji sanitarnej. Posiada ona interaktywną, edukacyjną i zabawową formę. Składa się z dwóch części. Pierwsza, to dwa filmy animowane – pozytywny, pokazujący zasady działania kanalizacji i negatywny, przestrzegający przed skutkami korzystania z nieszczelnych szamb i nielegalnego spuszczania ścieków do rzek i jezior. Istotą drugiej, właściwej części aplikacji jest plan kanalizacji w Jaworznie naniesiony na mapy Google Maps. Po załatwieniu swojej potrzeby fizjologicznej w danym punkcie miasta wystarczy nacisnąć przycisk, aby zobaczyć całą drogę i poznać czas, w jakim „ładunek” dotrze do oczyszczalni ścieków, gdzie zostanie prawidłowo oczyszczony.
Aplikacja od samego początku budziła zainteresowanie. W pierwszym tygodniu po premierze, znajdywała się na 3 miejscu jeśli chodzi o ilość pobrań w serwisie AppStore Obecnie zgodnie ze statystykami Google Play, aplikacja mieści się w przedziale pobrań od 10 000 do 50 000. W okresie od stycznia do 21 maja 2013 strona www.gdziejestmojakupa.pl zarejestrowała ponad 11 508 wejść. Największa liczba odsłon nastąpiła w marcu w ilości 4 675.
Nagrodzoną aplikację „Gdzie jest moja kupa?” można pobrać bezpłatnie na smartfony i tablety z App Store’u i Google Play. Na stronie www.kanalizacja.jaworzno.pl oraz www.gdziejestmojakupa.pl dostępna jest także wersja na PC.