Uroczyste wręczenie Kryształów PR było częścią IX Konferencji Jednostek Samorządu Terytorialnego PR w Samorządzie, która w dniach 23-25 maja odbyła się w Katowicach.
Na pierwszą edycję konkursu napłynęło blisko sto zgłoszeń od różnych Jednostek Samorządowych z całej Polski. Wszystkie prace w pięciu kategoriach -Najlepszy wizerunek miasta w mediach społecznościowych, Najlepszy film promocyjny, Najlepsza promocja projektów unijnych, Najlepsza kreatywna kampania promocyjna, Najlepsza gazeta miejska/biuletyn – oceniało jury składające się z ekspertów ds. PR na Śląsku, a także z pracowników naukowych z tej dziedziny.
Jak twierdzą pomysłodawcy, konkurs ma promować i nagradzać najbardziej wartościowe inicjatywy Jednostek Samorządu Terytorialnego, jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań. To pierwsza tego typu nagroda promująca działania samorządów w dziedzinie komunikacji z mieszkańcami, promocji regionów oraz często samych miast i instytucji.
W gronie najlepszej piątki, w kategorii Najlepsza kreatywna kampania promocyjna znalazł się jaworznicki MPWiK za realizowany obecnie wśród gimnazjalistów konkurs „Szkoła pod żaglami”. Celem konkursu jest zwiększenie wiedzy na temat ochrony środowiska i dbania o czystość wody. Główną nagrodą dla zwycięzców, którzy zdaniem internautów nakręcą najlepszy film promujący podłączenie się do kanalizacji, będzie tygodniowy rejs po Bałtyku ze Szczecina na Bornholm i do Sassnitz.
Niezmiernie cieszę się, że wśród tylu wybitnych i kreatywnych pomysłów, produkcji czy też publikacji nasz projekt znalazł uznanie jury. To wyróżnienie jest niezmiernie ważne, bowiem podkreśla nasze kilkuletnie starania dla pozytywnych kontaktów z mieszkańcami, a także motywuje do realizacji nowych przedsięwzięć i nowatorskich pomysłów, które mam nadzieje niebawem przedstawimy – mówi odbierający w imieniu Spółki nagrodę Prezes Józef Natonek.